Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Gazdová, Alžběta
dc.date.accessioned 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.available 2016-11-20T23:35:20Z
dc.date.issued 2015-11-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36928
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický rámec. Pojednává o stresových faktorech, při-čemž cílovou skupinu představovaly učitelky mateřské školy ve Zlínském kraji. Teoretická část je rozdělena na tři stěžejní kapitoly, kde jsme pojednávali o tom, jak stres ovlivňuje prožívání a chování jedince, jak můžeme stresu předcházet a také na osobnost učitelky, která je rozhodujícím faktorem při reakci na stres. Empirická část popisuje kvantitativní výzkum prováděný metodou dotazníku, kde je zjišťováno, co v učitelkách mateřské školy vyvolává stres a jak je mu předcházeno.
dc.format 65 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject stres cs
dc.subject osobnost učitele cs
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject coping cs
dc.subject duševní hygiena cs
dc.subject stress en
dc.subject personality of the teacher en
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject coping en
dc.subject mental hygiene en
dc.title Stresové faktory v práci učitelky mateřské školy
dc.title.alternative Stress factors in the work of a kindergarten teacher
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zelina, Miron
dc.date.accepted 2016-06-07
dc.description.abstract-translated Bachelor thesis has theoretically-empirical framework. It discusses stress factors, while the target group was represented by teachers in a kindergarten in the Zlín region. The theoreti-cal part is divided into three chapters, in which we have focused on how stress affects be-haviour and feelings of given individual, how we can prevent stress and also the personali-ty of a teacher who is the determining factor in response to stress. The empirical part de-scribes the quantitative research conducted by questionnaire, where it is determined what in kindergarten teachers causes stress and how to prevent it.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 41317
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2016-04-26
local.subject psychická krize cs
local.subject učitelky mateřských škol cs
local.subject psychic crisis en
local.subject women kindergarten teachers en


Files in this item

Files Size Format View Description
gazdová_2016_dp.pdf 2.129Mb PDF View/Open None
gazdová_2016_op.docx 16.91Kb Unknown View/Open None
gazdová_2016_vp.docx 19.37Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account