Podpora týmové práce učitelů v MŠ
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Dančáková, Ivona
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36924
|
|
dc.description.abstract |
Má bakalářská práce se zabývá podporou týmové práce učitelek jedné konkrétní MŠ. V teoretické části jsem obecně charakterizovala pojem tým. Následně jsem se snažila specifikovat týmovou práci v učitelském kolektivu, a to hlavně v kolektivu učitelek mateřské školy. Cílem praktické části bylo zejména pomocí rozhovorů s pedagogickými pracovníky konkrétní mateřské školy podrobně zmapovat to, zda a jak v jejich mateřské škole probíhá podpora týmové spolupráce. V rámci případové studie jsem detailně prozkoumala a následně popsala případ této konkrétní mateřské školy z pohledu týmové spolupráce. V poslední části práce jsem interpretovala výsledky, které z výzkumu vyplynuly, a také jsem navrhla jistá doporučení pro další praxi. |
|
dc.format |
77 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
tým
|
cs |
dc.subject |
týmová práce
|
cs |
dc.subject |
podpora týmové spolupráce
|
cs |
dc.subject |
učitelský kolektiv
|
cs |
dc.subject |
team
|
en |
dc.subject |
teamwork
|
en |
dc.subject |
theteamwork support
|
en |
dc.subject |
a groupofteachers
|
en |
dc.title |
Podpora týmové práce učitelů v MŠ |
|
dc.title.alternative |
The Support of Teacher´s Teamwork in the Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
My Bachelor's thesis is aimed at the support of the particular kindergarten teachers' team-work. In the theoretical part a term "team" is described in general and then there is speci-fied a teamwork in a group of teachers especially among the teachers in the kindergarten. The practical part is focused on a research whose aim is to find out if the particular kinder-garten supports the teamwork and how. The research was realized through interviews with the pedagogical workers and teachers of this kindergarten. In the case study thereisresear-ched and afterwardsdescribed in detail theparticularkindergarten as regardstheteamwork. Thefinal part ofthe thesis sums up theresultsoftheresearch and there are suggestedsomere-commendationsforthenextpractice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41313
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2016-04-27 |
|
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
týmová práce
|
cs |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
team work
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account