Tvorba přírodovědného portfolia jako strategie přírodovědného vzdělávání v mateřských školách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Čecháková, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.available |
2016-11-20T23:35:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-24 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36923
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je navrhnout a ověřit přírodovědné portfolio sestavené z experimentů a badatelských aktivit k rozvoji přírodovědné gramotnosti u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je zaměřena také na ověření a samotnou realizaci těchto aktivit v edukačním procesu mateřské školy a na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce poskytuje přehled teoretických východisek z problematiky zkoumání přírodovědného vzdělávání a gramotnosti. V centru pozornosti jsou také možnosti využití dětského portfolia při práci v mateřských školách, ale také soubor experimentů a badatelských aktivit. |
|
dc.format |
125 s. (155 209 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
portfolio
|
cs |
dc.subject |
badatelské vyučování
|
cs |
dc.subject |
experiment
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
scientific literacy
|
en |
dc.subject |
portfolio
|
en |
dc.subject |
inquiry-based education
|
en |
dc.subject |
experiment
|
en |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.title |
Tvorba přírodovědného portfolia jako strategie přírodovědného vzdělávání v mateřských školách |
|
dc.title.alternative |
The creation of the science education portfolio as a strategy in science education in kindergartens |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2016-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my bachelor thesis is to design and pilot science education portfolio consisting of experiments and inquiry-oriented activities aiming at developing scientific literacy in kindergarten children. The bachelor thesis also describes the piloting and implementation of the activities in the educational process in kindergartens and at primary schools. In the theoretical part it presents an overview of theoretical concepts related to research into science education and literacy. It deals with possibilities of the use of children' s portfolios at kindergartens and a collection of experiments and inquiry-based activities. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
41312
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2016-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
školní pokusy
|
cs |
local.subject |
přírodověda
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
school experiments
|
en |
local.subject |
natural history
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account