dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Caletková, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T03:30:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T03:30:52Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3617
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce měla potvrdit nebo naopak vyvrátit možnost pozitivního ovlivnění socializace dítěte včleněním estetiky do jeho života. Hlavním cílem bylo prokázat příznivé působení estetické výchovy na socializaci dítěte. V první části práce jsem prezentovala charakteristiku estetiky a socializace. Byly zde popsány cíle a oblasti estetické výchovy. Práce se¨věnuje historii a současnosti estetiky v hudbě, didaktice, estetice v praxi i novým výchovným směrům. Druhá část práce se zabývá estetickou činností ve vztahu k jedinci a společnosti. Byla popsána socializace jedince v jeho denním prostředí, problémy se vztahem k estetické výchově, metody estetické výchovy a mediální pohled na estetiku. Závěr práce se zaměřil na komunikaci, psychologii školního prostředí, rodiny, a také na dotazníkové šetření. |
cs |
dc.format |
74 s., 2 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
630927 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Estetika
|
cs |
dc.subject |
socializace dítěte
|
cs |
dc.subject |
výchova mravní
|
cs |
dc.subject |
metoda dotazníková
|
cs |
dc.subject |
Aesthetics
|
en |
dc.subject |
socialization of children
|
en |
dc.subject |
ethical education
|
en |
dc.subject |
strategy of questioning
|
en |
dc.title |
Estetická výchova a její vliv na socializaci dítěte |
cs |
dc.title.alternative |
Aesthetic education and its effect on the socialization of children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2007-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis was to prove or disprove the possibility of the positive affection of the childś socialization by the means of integration of aesthetics into his live. The main objective was to demonstrate the favourable action of aesthetics at socialization of children. In the first part of my thesis I presented the characteristics of aesthetics and socialization. I described the objectives and fields of aesthetical education. The thesis is devoted in details to the history and the present of aesthetics in music, didactics, aesthetics in use, new educational streams and the suggestion how to solve existing problems. The second part of the thesis deals with the aesthetical activities related to an individual and society. It describes the socialization of an individual in his everyday setting, problems with the relation to aesthetical education, methods of aesthetical education and the medial view of aesthetics. The conclusion of the thesis focuses on the communication, psychology of school background, family and also the strategy of questioning. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1006321
|
|
dc.date.assigned |
2006-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
estetická výchova
|
cs |
local.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
local.subject |
aesthetic education
|
en |
local.subject |
art education
|
en |