dc.contributor.advisor |
Sýkora, František
|
|
dc.contributor.author |
Oprchalová, Vladimíra
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:05Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:31:05Z |
|
dc.date.issued |
2004-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35752
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problémy agresivního chování a šikanování mezi dětmi, zvláště pak na druhém stupni základní školy. Základní studie věnované tomuto problému zahrnují širokou škálu zkoušek programů proti násilí, takových jaké vyvinul Dan Olweus v Norsku nebo jakým je český projekt „Zdravá škola.'' Tento druh výzkumu vyžaduje pečlivý výběr pokusných a „kontrolních'' škol a řadu opatření k vyhodnocení rozsahu , ve kterém jsou programy úspěšné ve zvýšení uvědomění o násilnickém chování a v účinné reakci na toto chování. Tento způsob výzkumu, který postihuje efektivitu specifických opatření jež mohou být učiněna, je podložen statistickými informacemi. Projekt „Zdravá škola'' se zaměřuje zvláště na bližší poznání příčin problému a vyjasnění způsobu jednání a dopadu tohoto jednání na zkoumaný problém. Tento druh práce vyžaduje spolupráci, zapojení skupiny učitelů nebo žáků, učitelů a rodičů, psychologů, anebo všech účastníků pracujících společně, aby nalezli kořeny tohoto problému, identifikovali je a našli cestu k řešení. Základním výsledkem tohoto výzkumu je poznání, že prevence je lepší než léčba. Tou nejdůležitější věcí, kterou může škola udělat, je minimalizovat násilí působením mravních zásad, ve kterých je násilí nepřípustné a všichni ho mohou nahlas a směle označit, pokud se někde děje. Utajování a mlčení jsou živnou půdou násilí. Důležitým předpokladem pro odstranění násilí je vytvoření takového prostředí, ve kterém jsou mladí lidé do boje proti násilí aktivně zapojeni a také vědí, že jejich problémům bude věnována pozornost a budou vážně řešeny. |
|
dc.format |
42 s. |
|
dc.format.extent |
317072 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Šikana
|
cs |
dc.subject |
agresivní chování
|
cs |
dc.subject |
minimalizace šikany ve škole
|
cs |
dc.subject |
prevence šikany
|
cs |
dc.subject |
Bullying
|
en |
dc.subject |
aggressive behavior
|
en |
dc.subject |
minimise bullying at school
|
en |
dc.subject |
prevence of aggressive behavior
|
en |
dc.title |
Problematika šikanování žáků na druhém stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Bullying on the upper level of primary schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nevoránek, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2005-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis ‚Issue of Bullying at Primary School' deal with aggressive behavior and bullying among the pupils at the age from 12 to 15. The essential studies involve large scale trials of anti-bullying programmes, such as those developed by Dan Olweus in Norway or Czech project 'Healthy School’. This kind of research involves the careful selection of experimental and 'control' schools and a range of measures to assess the extent to which programmes have been successful in raising awareness about bullying and in providing effective responses to it. From this kind of research, claims about the effectiveness of particular kinds of interventions can be made, backed up by statistical information. The project 'Healthy School’ is particularly focused on the approach of recognising a problem, developing a course of action and researching its impact on the problem. This kind of work is usually collaborative, involving a group of teachers, or pupils and teachers and parents, psychologists or others working together to identify a problem and ways of tackling it. The key result of this research says the prevention is better than cure. The most important thing that schools can do to minimise bullying is to establish an ethos in which bullying is unacceptable and in which all feel free to speak up if bullying takes place. Secrecy and silence nurture bullying. So creating an atmosphere in which young people know that their concerns are going to be taken seriously and where they are actively involved in working out a policy on bullying is important. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. University Institute |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
924
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-04 |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
šikana
|
cs |
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |
local.subject |
bullying
|
en |
local.subject |
secondary school
|
en |