Disharmonické výchovné prostředí rodiny a jeho vliv na vývoj dítěte
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bakošová, Zlatica
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Zita
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:21Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:21Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33369
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce zkoumá vliv disharmonického výchovného prostředí rodiny na vývoj dítěte z jeho pohledu. Má teoreticko- empirický charakter. Zabývá se jak rodičovskými a dětskými potřebami, tak interakčními problémy, ke kterým dochází mezi rodiči a dětmi. Dále poukazuje na vliv stabilního rodinného prostředí na vývoj osobnosti dítěte. V části práce, která se zabývá disharmonickým prostředím rodiny, uvádíme přehled typologie a klasifikace disharmonického prostředí, zjišťujeme nejčastější výchovné problémy dětí a potřebu stabilizace a socializace dětí do rodiny a společnosti. Závěr práce je věnován formám pomoci, a to rodině a přátelům, státní a nestátní formě pomoci. |
|
dc.format |
75 |
|
dc.format.extent |
1091298 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
disharmonické prostředí
|
cs |
dc.subject |
osobnost dítěte
|
cs |
dc.subject |
potřeby
|
cs |
dc.subject |
výchovné problémy
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
formy pomoci
|
cs |
dc.subject |
family environment
|
en |
dc.subject |
discordant environment
|
en |
dc.subject |
child´s personality
|
en |
dc.subject |
needs
|
en |
dc.subject |
educational problems
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
help forms
|
en |
dc.title |
Disharmonické výchovné prostředí rodiny a jeho vliv na vývoj dítěte |
|
dc.title.alternative |
A Discordant Formative Family Background and its Influence on the Child |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelory thesis explores the influence of discordant educational family environment on the child´s development from its poin of view. It is theoretical and empirical. The thesis investigates both parental and child´s needs and interactive problems there are between parents and their children. It also points at the influence of solid family environment on the child´s development. In the part of the thesis that investigates discordant family environment we state the main points of typology and classification of discordant environment, we determine the most frequent children´s problems and the need for their stabilization and socialization to the family and society. The end of the thesis is devoted to the help form, exactly family and friends, state and non- state forms of help. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39044
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account