Kyberšikana z pohledu učitelů základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Přikrylová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33089
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zpracována na téma Kyberšikana z pohledu učitelů základních škol. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje kyberšikanu a její historický vývoj, popisuje rozdíly mezi klasickou šikanou a kyberšikanou a vysvětluje typy a prostředky kyberšikany. Druhá kapitola se zabývá účastníky kyberšikany, vymezuje typy kyberagresorů, oběť přihlížející a rodiče. Poslední kapitola se věnuje prevenci kyberšikany a ukazuje jak řešit kyberšikanu ve škole. Na závěr se zaměřuje na preventivní programy pro učitele základních škol. Praktická část seznamuje s výsledky výzkumu, který byl prováděn kvantitativně, pomocí dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
71 |
|
dc.format.extent |
2319993 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
učitel základní školy
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
preventivní programy
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
cyber bullying
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
primary school teacher
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
preventive programs
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.title |
Kyberšikana z pohledu učitelů základních škol |
|
dc.title.alternative |
Cyberbullying from the Perspective of Primary School Teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Polepilová, Renata |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is on the topic of cyber bullying from the perspective of primary school teachers. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes cyber bullying and its historical development, describes the differences between bullying and cyber bullying, and explains the types and means of cyber bullying. The second chapter is about the participants of cyber bullying. There is the definition of the types of cyber aggressors, victim and parents. The last chapter is about prevention of cyber bullying and shows how to deal with cyber bullying at school. Finally it focuses on prevention programs for primary school teachers. The practical part presents the results of the research, which was carried out quantitatively, using a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38621
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
oběti šikany
|
cs |
local.subject |
kyberšikana
|
cs |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
victims of bullying
|
en |
local.subject |
cyberbullying
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account