Rozvoj mezilidských vztahů a sociální klima třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Kocháňová, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:01Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:01Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33064
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá mezilidskými vztahy a sociálním klimatem třídy. V teoretické části charakterizujeme mezilidské vztahy a jejich vývoj ve třídě. Podrobně popisujeme klima a to ve třídě i ve škole. Zabýváme se vymezením vztahů mezi klima-tem, třídní atmosférou a prostředím. Dále se věnujeme měření klimatu a jeho ovlivňování. Praktická část má za úkol zjistit vztahy na druhém stupni základní školy a jejich souvislost s klimatem třídy. |
|
dc.format |
50 s. |
|
dc.format.extent |
2576587 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Mezilidský vztah
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
Interpersonal relationship
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
climate of o school class
|
en |
dc.title |
Rozvoj mezilidských vztahů a sociální klima třídy |
|
dc.title.alternative |
The Development of Interpersonal Relationships and the Social Climate of a School Class |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2015-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with the interpersonal relationship and social climate of the school class. In the theoretical part, the interpersonal relationship and its process in the school class are defined. The school climate and climate of the class are also described into details. The relation between climate, mood in the class and surroundings is specified. Furthemore, I describe a measure of the climate and its influence. The practical part deals with the rela-tions of the second level in the elementary school and their connection to the climate of the class. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38577
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
mezilidské vztahy
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
vrstevnické vztahy
|
cs |
local.subject |
školní třídy
|
cs |
local.subject |
interpersonal relations
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
peer relationships
|
en |
local.subject |
school classes
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account