Reakce učitelek na projevy agrese u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Unger, David
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:41Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:41Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/29116
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována teoretickým východiskům z oblasti agrese, které odborníci nabízejí. Kapitola etiologie agrese pojednává o možných příčinách a vzniku agrese. Dále se zabývá projevy a možnostmi prevence agrese a v neposlední řadě i její zvládání. Praktická část má za cíl zjistit, jak učitelky mateřské školy reagují na projevy agrese u dětí předškolního věku a porovnat je s doporučenými metodami řešení projevů agrese v dostupné literatuře. V souladu s tímto cílem je dále popsáno kvalitativní výzkumné šetře-ní realizované metodou pozorování. Výsledky jsou interpretované na konci výzkumu. |
|
dc.format |
56 s. (66 266 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
etiologie agrese
|
cs |
dc.subject |
dědičnost
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
aggressivity
|
en |
dc.subject |
etiology of aggression
|
en |
dc.subject |
heritability
|
en |
dc.title |
Reakce učitelek na projevy agrese u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Teachers' Reaction on Aggressive Behaviour in Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Leix, Alicja Ewa |
|
dc.date.accepted |
2014-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is dedicated to the theoretical results of agrression field that proffesionals offer. Chapter about etiolo-gic agrression discusses about possible causes of an agrression. It also deals with speeches and possibilities of aggression's prevention and its coping. The goal of a practical part is find out how kindergarten teachers react to the mani-festations of aggression connected with preschool children and compare them with re-commended methods for solving manifestations of aggression in the available literature. In accordance with this goal is further described qualitative research realized by a method of observation. The results are interpreted by the end of the research. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34990
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-05-02 |
|
local.subject |
předškolního věku
|
cs |
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
výchovné problémy
|
cs |
local.subject |
učitelky mateřských škol
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
educational problems
|
en |
local.subject |
women kindergarten teachers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account