Edukace a Romové v podmínkách předškolního a základního vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Venterová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:04:00Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:04:00Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/28992
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání Romů, což je jeden ze základních elementů, na kterém závisí jejich další rozvoj. Tomuto elementu je třeba pomáhat, motivovat je ke vzdělávání pomocí přípravných tříd a romských sociálních pedagogů. Je nutné rozšiřovat možnosti edukace romských dětí, pomocí přípravných tříd nebo podporou některého z mnoha projektů, které se soustředí na vzdělávání romských dětí a ke kvalitnějšímu využití jejich volného času. V praktické části se věnujeme dotazníkovému výzkumu, který byl prováděn mezi Romy i mezi českými respondenty. Na začátku jsou uvedena metodologická východiska, následně popsán způsob realizace, statistické vyhodnocení, včetně tabulek a nakonec výsledky výzkumného šetření. Z nich vyplývá, že romské děti mají horší podmínky ve svých rodinách ke vzdělávání v porovnání s českými občany. |
|
dc.format |
48 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
Romové
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
primární
|
cs |
dc.subject |
předprimární školství
|
cs |
dc.subject |
Social Education
|
en |
dc.subject |
Roma
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
primary
|
en |
dc.subject |
secondary education
|
en |
dc.title |
Edukace a Romové v podmínkách předškolního a základního vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Roma Education on the Pre-School and Primary School Level |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zgarbová, Petra |
|
dc.date.accepted |
2014-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on Roma education, which is one of the basic elements we depend on to ensure their further development. This element is essential to help motivate them to attend education through classes presented by Roma social educators. It is necessary to expand the educational options available to Roma children by providing preparatory classes or support through one of the various projects that focus on the education of Roma children and for them to make better use of their leisure time. The practical section is devoted to a research questionnaire, which was completed by Roma and the Czech respondents. The first section provides an explanation of the methodical basis applied, followed by a description of the method used, a statistical analysis with charts and finally the results of the research are provided. The results show that Roma children have far worse familial conditions when it comes to education than compared to Czech families. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
34813
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2014-04-29 |
|
local.subject |
vzdělávání Romů
|
cs |
local.subject |
Romanies education
|
en |
local.subject |
Gipsy education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account