Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Smílková, Jana
dc.date.accessioned 2015-03-08T21:02:23Z
dc.date.available 2015-03-08T21:02:23Z
dc.date.issued 2014-01-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28770
dc.description.abstract Když po roce 1989 dochází v naší zemi k politickým, ekonomickým a sociokulturním změnám, které způsobují příliv většího množství cizinců, a stupňují se i problémy v soužití s romskými občany, stát hledá ideální způsob začlenění příslušníků odlišných rasových, národnostních a etnických menšin do společnosti. Hlavní překážkou je komunikace, další rizika přinášejí předsudky majority vůči nečeskému etniku a odlišný hodnotový systém. Tento problém je dosud aktuální a stále velmi závažný. Záměrem této práce je spojit význam kulturní andragogiky, směřující k všestrannému formování a kultivaci příslušníka společnosti a vytváření jeho pozitivního vztahu ke kulturním hodnotám, s andragogikou multikulturní, reprezentující kladný přístup ke kulturám odlišných národů. Cílem je analyzovat současný stav multikulturní problematiky, najít jeho příčiny, uvědomit si s ním spojené hrozby a zamyslet se nad správným konceptem řešení, vedoucím k systematické realizaci konkrétních úkolů. K poznávání jiných kultur a jejich postupnému přijímání do našeho každodenního života může vést i volba způsobu kulturně společenského vyžití. Tato výchova a vedení občanů k interkulturnímu cítění, založeném na etických zásadách mezilidských vztahů, postupném poznávání, směřujícím k uznání, respektu a k obdivu k odlišným kulturám, je posláním, cílem a obsahem multikulturní andragogiky a je rovněž předmětem této práce.
dc.format 132 s. (237.449 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kulturní andragogika cs
dc.subject multikulturní andragogika cs
dc.subject výchova cs
dc.subject kultura cs
dc.subject společnost cs
dc.subject soužití cs
dc.subject integrace cs
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject předsudek cs
dc.subject identita cs
dc.subject konflikt cs
dc.subject cultural Adult Education en
dc.subject cultural andragogic en
dc.subject multicultural Adult Education en
dc.subject multicultural andragogic en
dc.subject education en
dc.subject culture en
dc.subject society en
dc.subject coexistence en
dc.subject integration en
dc.subject multicultural education en
dc.subject communication en
dc.subject prejudice en
dc.subject identity en
dc.subject conflict en
dc.title Kulturní a multikulturní andragogika a jejich význam pro výchovu a vzdělávání dospělých
dc.title.alternative Cultural and Multicultural Andragogy and their Importance for Adult Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2014-06-17
dc.description.abstract-translated When after 1989 occur in our country to political, economic and sociocultural changes, that cause the influx of large numbers of foreigners, are also escalating problems in coexistence with the Roma people, the state is looking for the perfect way of integrating different racial, national and ethnic minorities into society. The main obstacle is communication, additional risks bring prejudices against non-Czech ethnic majority and a different value sys-tem. This problem is still current and still very serious. The purpose of this work is to combine the importance of cultural adult education, designed for ease of forming and cultivating member of society and the creation of his positive relationship to cultural values, the Adult Education multicultural, representing a positive approach to the cultures of different nations. The aim is to analyze the current state of multicultural issues, to find its causes, to realize the threats associated with it, and think about the right concept solutions, leading to the systematic implementation of specific tasks. To explore other cultures and their acceptance into our daily lives can lead the way by the choice of cultural and social activities. This education and lead people to intercultural sensibility, based on the ethical principles of human relations, the gradual learning, leading to the recognition, respect and admiration for different cultures, the mission, objectives and content of multicultural Adult Education and is also the subject of this work.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře cs
dc.thesis.degree-discipline Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34491
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2014-04-29


Files in this item

Files Size Format View
smílková_2014_dp.pdf 3.447Mb PDF View/Open
smílková_2014_vp.doc 55Kb Microsoft Word View/Open
smílková_2014_op.doc 53.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account