Finanční gramotnost u studentů SŠ

DSpace Repository

Language: English čeština 

Finanční gramotnost u studentů SŠ

Show simple item record

dc.contributor.advisor Plšková, Alena
dc.contributor.author Králíková, Božena
dc.date.accessioned 2013-10-07T00:43:57Z
dc.date.available 2013-10-07T00:43:57Z
dc.date.issued 2012-03-16
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21519
dc.description.abstract Práce se zabývá problémem finanční gramotnosti, na který nahlíží především z pohledu nově zaváděného systému výuky finanční gramotnosti na středních školách prostřednictvím Národní strategii finančního vzdělávání. Analyzuje pojmy jako finanční gramotnost, odpovědnost, peníze, rozpočet, zadlužení, sociální vyloučení. Dále se zaměřuje na životní hodnoty, školu a vzdělání jako hodnotu. Dává do souvislosti výuku finanční gramotnosti a sociální pedagogiku, která má potenciál přispět k řešení tohoto problému. V praktické části je zpracován výzkum žáků vybraného gymnázia, kteří již absolvovali výuku finanční gramotnosti. Výsledky svědčí o jejich schopnostech, znalostech, preferenci jejich hodnot a důležitosti finanční gramotnosti. cs
dc.format 76 cs
dc.format.extent 9210257 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Finanční gramotnost cs
dc.subject rozpočet cs
dc.subject peníze cs
dc.subject odpovědnost cs
dc.subject spotřeba cs
dc.subject chudoba cs
dc.subject sociální vyloučení cs
dc.subject životní hodnoty cs
dc.subject Financial literacy en
dc.subject budget en
dc.subject money en
dc.subject responsibility en
dc.subject consumption en
dc.subject poverty en
dc.subject social exlusion en
dc.subject life values en
dc.title Finanční gramotnost u studentů SŠ cs
dc.title.alternative Financial Literacy of Secondary School Students en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Ronzová, Yvona
dc.date.accepted 2013-06-03
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the problem of financial literacy, mainly from the point of view of newly introduced system of teaching of financial literacy on high schools through the National strategy of financial education. It analyzes concepts of financial literacy, responsibility, money, budget, debt, social exclusion. Further it focus on life values, school and value of education. It puts in perspective teaching of financial literacy with social pedagogy, which has a potential to contribute to the solution of this problem. For the purpose of practical part, a survey in a selected grammer school was conducted among students who were already trained in financial literacy. The results give evidence of their skills, knowledge, life values and the importance of financial literacy. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 28691
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2013-04-26


Files in this item

Files Size Format View
králíková_2013_bp.pdf 8.783Mb PDF View/Open
králíková_2013_vp.doc 53Kb Microsoft Word View/Open
králíková_2013_op.zip 15.79Kb Unknown View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account