dc.contributor.advisor |
Vavřík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Haladyová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-06T05:37:26Z |
|
dc.date.available |
2013-10-06T05:37:26Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/20223
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce Bilingvní rodina jako jednotka multikulturní společnosti pojednává o bilingvismu jako moderním fenoménu. Práce poukazuje na potíže bilingvistů při asimilaci ve společnosti. Na základě provedených výzkumů práce navrhuje oblasti případného uplatnění sociální pedaogogiky, která by mohla v tomto směru být užitečná. V teoretické práci podává fakta, ze kterých může sociální pedagogika čerpat při pochopení těžkostí problematiky individuálních bilingvistů a kulturních problémů imigrantů při začleňování. Může využít zjištěných dat týkajících se školního system v České republice. Následně může čerpat z poznatků z empirického výzkumu, který osvětluje vše, co obnáší rodinný bilingvismus |
cs |
dc.format |
56 |
cs |
dc.format.extent |
312746 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
individuální bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
ascendentní bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
skupinový bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturimus
|
cs |
dc.subject |
transnationalismus
|
cs |
dc.subject |
bikulturismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvní školní systém
|
cs |
dc.subject |
Bilingualism
|
en |
dc.subject |
individual bilingualism
|
en |
dc.subject |
ascendant bilingualism
|
en |
dc.subject |
social bilingualism
|
en |
dc.subject |
multiculturism
|
en |
dc.subject |
transnationalism
|
en |
dc.subject |
bikulturism
|
en |
dc.subject |
bilingual school system
|
en |
dc.title |
Bilingvní rodina jako jednotka multikulturní společnosti |
cs |
dc.title.alternative |
Bilingual Family As a Unit of Multicultural Society |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2012-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis Bilingual family as a part of multicultural society, is introducing a modern phenomen of bilingualism. The thesis is looking into challenges bilinguals face while asimilating into the society. Based on research, the thesis is suggesting future connection with social education. The theoretical part of the thesis may be useful to understand difficulties of individual bilinguals as well as cultural challenges of immigrants. Social education may use found information focusing on school sysem of the Czech Republic. The empiric part may be useful as well, as it explains the difficulties of family bilingualism, in practise. |
en |
dc.description.department |
Katedra společenských věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
23476
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2012-04-30 |
|
local.subject |
bilingvní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
integrace cizinců
|
cs |
local.subject |
bilingual education
|
en |
local.subject |
integration of foreigner
|
en |