Vlastenecká výchova a současnost

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vlastenecká výchova a současnost

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Urbánek, Jiří
dc.date.accessioned 2013-10-04T11:16:28Z
dc.date.available 2013-10-04T11:16:28Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19574
dc.description.abstract Práce se zabývá vlasteneckou výchovu. Cílem diplomové práce je zjistit, zda vlastenecká výchova má význam v současném výchovně vzdělávacím procesu. Hodnotí význam vlastenecké výchovy v jednotlivých časových obdobích a poukazuje na nelehké historické události v Československu i České republice, kdy vlastenectví a vlastenecká výchova byli zásadní pro přežití a další směřování našeho národa. Porovnává vlasteneckou výchovu v České republice, v jednotlivých státech EU a vybraných státech světa. Poukazuje na nebezpečí vlasteneckého extremismu. V praktické části zkoumá postoj veřejnosti k otázce vlastenectví a výuky vlastenectví na Českých školách. cs
dc.format 92 s. cs
dc.format.extent 1453150 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Multikulturní společnost cs
dc.subject mravní výchova cs
dc.subject nacionalismus cs
dc.subject patriotizmus cs
dc.subject vlastenectví cs
dc.subject vlastenecká výchova cs
dc.subject xenofobie cs
dc.subject multicultural society en
dc.subject moral education en
dc.subject nationalism en
dc.subject patriotism en
dc.subject patriotism education en
dc.subject xenophobia en
dc.title Vlastenecká výchova a současnost cs
dc.title.alternative Patriotic Education and the Present en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Sýkora, František
dc.date.accepted 2012-05-17
dc.description.abstract-translated The thesis is focused on the patriotic education and its aim is to discover if there is any reason for it to be the integral part of the educational process. Attention is paid to the significance of the patriotic education in different time periods related to the uneasy historical events of Czech Republic and Czechoslovakia ? especially those in which patriotic education was critical for the survival and future of the nation as such. The thesis is using the methodology of comparison ? the patriotic education in the Czech Republic is being compared with the EU-member states and some other states of the world. Attention is also paid to the problematic of patriotic extremism. The practical part of the thesis is focusing on the public opinion on the question of patriotic education on the Czech schools. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25376
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-03-30


Files in this item

Files Size Format View
urbánek_2012_dp.pdfBlocked 1.385Mb PDF View/Open
urbánek_2012_vp.doc 31Kb Microsoft Word View/Open
urbánek_2012_op.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account