Postavení žen v české pedagogice
Show full item record
No preview available
Title:
|
Postavení žen v české pedagogice |
Author: |
Dohnalová, Gabriela
|
Advisor: |
Jůzl, Miloslav
|
Abstract:
|
Postavení žen v české pedagogice ? diplomová práce. Cílem práce je ukázat vývoj české pedagogiky z historického pohledu. Dále pak příčiny, proč se z pedagogické profese, zejména na nižších stupních vzdělání, stalo především ženské povolání a vliv feminizace na chování a vývoj žáků základních škol. Potom také chápání feminizace jako problému při snižování kreditu tohoto povolání ze strany samotných učitelů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsem popsala historii snahy žen o vstup do pedagogiky jak ve světě, tak u nás. V druhé kapitole se zaměřuji na samotnou feminizaci ? na historii, na feminizaci ve školství, a na to, jak by bylo možné nalákat do škol muže. Ve třetí části jsem přiblížila možné dopady a negativa feminizace učitelské profese. Součástí práce je i výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníků mezi studenty Pedagogické fakulty UK a učiteli jedné základní školy v Praze. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/19378
|
Date:
|
2010-11-30 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Katedra pedagogiky |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
25105
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account