Přístupy rodiny k osobní identitě dětí z dvojčat
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Balická, Naděžda
|
|
dc.date.accessioned |
2013-10-04T07:58:59Z |
|
dc.date.available |
2013-10-04T07:58:59Z |
|
dc.date.issued |
2011-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/19365
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá přístupy rodiny k osobní identitě dětí z dvojčat. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na specifika dvojčat, osobní identitu, rodinu a možnosti, jakými způsoby osobní identitu dětí z dvojčat podporovat a jakých přístupů by se měli rodiče vyvarovat. Cílem praktické části je zmapovat přístupy rodičů k osobní identitě dětí z dvojčat a postoje dětí z dvojčat k těmto přístupům. Ke zjištění tohoto výzkumného cíle byly provedeny polostrukturované rozhovory se dvěmi výzkumnými soubory, které tvořili rodiče dětí z dvojčat a samotné děti z dvojčat. |
cs |
dc.format |
78 s., 68 s. přílohy |
cs |
dc.format.extent |
1649849 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvojčata
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
osobní identita
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
twins
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
personal identity
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Přístupy rodiny k osobní identitě dětí z dvojčat |
cs |
dc.title.alternative |
Family Approach to Personal Identity of Their Twin Children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2012-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
Thesis focuses on family approaches to personal identity of twins. Thesis is divided into two parts: theoretical and practical. Theoretical part focuses on specifics of twins, personal identity, faminy and possibilities how to support personal identity of twins. It also focuses on approaches that could be avoided. The goal of the practical part is to map parent approaches to personal identity of twins and attitudes of twins to these approaches. To find out this research goal I conducted half structured interviews with two research groups - parents of twins and twins themselves. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
24718
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2012-04-26 |
|
local.subject |
identita
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
identity
|
en |
local.subject |
children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account