dc.contributor.advisor |
Bakošová, Zlatica
|
|
dc.contributor.author |
Zelinková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:16:47Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:16:47Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18094
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části se zaměřujeme na vybrané problémy s problematiky sociálního znevýhodnění. Zaměřili jsme se na problémy v rodině. Rozdělení rodiny, problémy a situace, které mohou vytvářet disharmonické prostředí na které musí dítě reagovat. Také jejich reakce na problémy. Dále procházíme závislostní chování. A to alkohol a drogy. Při alkoholismu si vysvětlujeme jednotlivé fáze. Také se zabýváme vlivem alkoholu na děti. V části o drogách, popisujeme různé druhy drog a fáze, kterými prochází každý při užívání drog. Dále se zabýváme domácím násilím a to nejen na dětech, ale také na mužích i ženách. A v poslední kapitole teoretické části si vysvětlujeme a objasňujeme ekonomické znevýhodnění. Jak může horší finanční situace ovlivnit prožívání dítěte. Také jsme si uvedli jaké rozdíly mohou být v kulturním zázemí a jaké rozdíly mohou být v sociálních vrstvách. V poslední kapitole teoretické části jsme si popsali kvalitu života a její vliv na prostředí. Zaměřili jsme se na aspekty ovlivňující kvalitu života. Také jsme si uvedli možnosti měření kvality života. V empirické části jsme si popsali dva životní příběhy. Jednoho chlapce, který patřil většinu svého dospívání do zcela harmonického rodinného prostředí. A druhý příběh popisuje dětsví člověka, který v dnešní době je již dospělý. Ten patřil do sociálně znevýhodněného prostředí již od dětství. |
cs |
dc.format |
71 s. |
cs |
dc.format.extent |
308261 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Výchova
|
cs |
dc.subject |
Dítě
|
cs |
dc.subject |
Kvalita života
|
cs |
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
Násilí
|
cs |
dc.subject |
Rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
Education
|
en |
dc.subject |
Children
|
en |
dc.subject |
Quality of Life
|
en |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
Violence
|
en |
dc.subject |
Family Environment
|
en |
dc.title |
Kvalita života dětí ze sociálně znevýhodněného rodinného prostředí |
cs |
dc.title.alternative |
The life quality of children from socially disadvantaged family background |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Doňková, Olga |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part describes selected problems from social hancicap matters. We focused on family problems. Family break-up problems and situations, that can cause disharmonious background, to which has the child to answer and their reactions as well. The second part deals with dependency behaviour, alcohol and drugs. We explain us every single parts of alcoholism. We discuss the influnce of alcohol on children. In the part, devoted to drugs, describe we different types of drugs and phases, which are connected with their using. Secondaly are we concerned with house violence not only against children, against women and men as well. In the last part is explained economic handicap. How can worse financial situation influence child experience, how can be the differences in cultural background and social ranks. In the last chapter of the theoretical part descirbed we life quality and its impact on background. We focused on aspects, that influence life quality. Also the possibilities of life quality measurement were mentioned. In the empirical part described we two life stories. One boy, who belonged to absolutely harmonic background for most of the adolescent period. And the second story about the man, who is adult at the moment, but grew up in a socially handicapped background. |
en |
dc.description.department |
Katedra psychologie |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
22844
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-30 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |