Žák se specifickou poruchou chování na základní škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Žák se specifickou poruchou chování na základní škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Musilová, Marcela
dc.contributor.author Úředníčková, Radoslava
dc.date.accessioned 2012-03-10T03:24:51Z
dc.date.available 2012-03-10T03:24:51Z
dc.date.issued 2011-04-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16856
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá specifickými poruchami chování u žáků na nižším stupni základní školy. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola vymezuje pojem a definici poruchy chování, dále její klasifikaci z hlediska pedagogického a medicínského a typy poruch chování. Druhá kapitola se zabývá terminologií specifických poruch chování, jejich klasifikací, příčinami vzniku hyperkinetické poruchy, rizikovými faktory v rodině a ve školním prostředí, diagnostikou a léčbou. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami chování, prostředí školy, rodiny a přístup rodičů k dítěti s hyperkinetickou poruchou. Ve čtvrté kapitole je věnována pozornost intervenci ve školním prostředí, v rodině a systému poradenských služeb. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum. Jedná se o kvalitativní výzkum s využitím případových studií. Cílem práce je na základě výzkumného šetření shromáždit dostupné teoretické poznatky a podrobně analyzovat vývoj sledovaných chlapců se specifickou poruchou chování ve školním i rodinném prostředí, dále zjistit, které rizikové faktory se podílely na rozvoji poruchy chování a v průběhu let i na zhoršení chování. cs
dc.format 85 s. (145 257) cs
dc.format.extent 3591264 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject poruchy chování cs
dc.subject specifické poruchy chování cs
dc.subject rizikové faktory cs
dc.subject rodina cs
dc.subject školní prostředí cs
dc.subject léčba cs
dc.subject intervence cs
dc.subject poradenství cs
dc.subject behavioural disturbance/behaviour disorders en
dc.subject specific behaviour disorders en
dc.subject risk factors en
dc.subject family en
dc.subject school environment en
dc.subject medical treatment en
dc.subject intervention en
dc.subject consultancy en
dc.title Žák se specifickou poruchou chování na základní škole cs
dc.title.alternative A pupil with specific behaviour disorder at primary school en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Kašpárková, Svatava
dc.date.accepted 2011-06-07
dc.description.abstract-translated The thesis deals with behavioural disturbance of pupils in lower classes of basic school. The theoretical part is divided in four chapters. The first chapter specifies the concept and definition of the behavioural disturbance, its classification from the pedagogic and medical points of view and the types of behavioural disturbance. The second chapter refers to the terminology of specific behaviour disorders, their classification, reasons for occurrence, hyperkinetic disorders, risk factors in the family and at school, diagnostics and treatment. The third chapter is focused on the issue of education of pupils with specific behaviour disorders, the environment of school and family, approach of parents to the child having a hyperkinetic disorder. The fourth chapter features the intervention in school environment, in the family and in the system of consultancy services. The practical part describes the research itself. This refers to qualitative research utilizing the case studies. The objective of this thesis is to gather theoretical knowledge available based on research investigation and to analyse in detail the development of the monitored pupils with the specific behavioural disturbance in the school and family environment, and in addition to that, to find out which of the risk factors participated in the development of the behaviour disorder and in worse behaviour in the course of years. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19432
dc.date.assigned 2011-01-21
utb.result.grade C


Files in this item

Files Size Format View
úředníčková_2011_dp.pdf 3.424Mb PDF View/Open
úředníčková_2011_vp.doc 40Kb Microsoft Word View/Open
úředníčková_2011_op.doc 54Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account