Pohádka jako významný socializační prvek dítěte

DSpace Repository

Language: English čeština 

Pohádka jako významný socializační prvek dítěte

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Říhová, Veronika
dc.date.accessioned 2012-03-09T13:07:42Z
dc.date.available 2012-03-09T13:07:42Z
dc.date.issued 2011-04-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15765
dc.description.abstract Pohádky jsou součástí kulturního dědictví lidstva. Člověk se s nimi setkává během celého života. Nejdříve v předškolním věku jako nadšený posluchač, později jako čtenář a vypravěč. Teoretická část bakalářské práce obsahuje vymezení pojmu pohádka, zabývá se její charakteristikou, funkcemi a typologií, předpokládaným vlivem na rozvoj psychických funkcí a možným ovlivňováním procesu socializace u dětí. Tato kapitola je samozřejmě zaměřena také na rodinu, jako primární skupinu, která má na dítě podstatný vliv. Praktická část je věnována rozboru několika pohádek s použitím různých hledisek (literárního, psychologického, pedagogického). Cílem bakalářské práce bylo hledání odpovědi na otázku, zda mají či nemají v současné době pohádky místo v socializačním a výchovném procesu dítěte. cs
dc.format 56 s. cs
dc.format.extent 884005 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Dítě cs
dc.subject pohádka cs
dc.subject rodina cs
dc.subject socializace cs
dc.subject výchova cs
dc.subject vývoj cs
dc.subject Child en
dc.subject development en
dc.subject fairy-tales en
dc.subject family en
dc.subject socialization en
dc.subject education en
dc.title Pohádka jako významný socializační prvek dítěte cs
dc.title.alternative Fairy-tale as an important socializing element of the child en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Mazánková, Libuše
dc.date.accepted 2011-06-08
dc.description.abstract-translated Fairy-tales are part and parcel of mankind cultural heritage. You can meet them during the whole life. At first in pre-school age as an enthusiastic listener, later as a reader and a storyteller. Theoretic part of the bachelor work contains the definition of the term fairy-tale, its characteristic, function and typology, presume influence on psychical functions development and possible effects on socialization of children. This chapter is of course intent on a family as a primary group which has an important influence on a child. Practical part is about the analysis of several fairy-tales using different aspect (literature, psychology, pedagogical). The aim of the bachelor work was looking for answer of the question: do fairy-tales have a place in socialization and education of a child nowdays. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 18544
dc.date.assigned 2010-04-30
utb.result.grade A
local.subject rozvoj osobnosti cs
local.subject děti cs
local.subject personality development en
local.subject children en


Files in this item

Files Size Format View
říhová_2011_bp.pdf 863.2Kb PDF View/Open
říhová_2011_vp.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open
říhová_2011_op.doc 28Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account