Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků

Show simple item record

dc.contributor.advisor Friedmann, Zdeněk
dc.contributor.author Peřinková, Irena
dc.date.accessioned 2012-03-09T09:11:34Z
dc.date.available 2012-03-09T09:11:34Z
dc.date.issued 2011-04-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/15453
dc.description.abstract Práce se zabývá profesní orientací sociálně znevýhodněných žáků. V první části jsou posouzeny aspekty ovlivňující profesní orientaci z hlediska hodnotové orientace a psychického a fyzického vývoje, dále je zdůrazněn význam profesní orientace a činitelé, kteří se na profesní orientaci podílejí včetně systému profesního poradenství a závěru, je pojednáno o profesní orientaci dětí z dětských domovů. Druhá část práce je věnována teoretickému pojednání o sociálním znevýhodnění od sociálního vyloučení přes různá pojetí sociálního znevýhodnění k vlastní definici sociálně znevýhodněného žáka a jeho postavení v ústavní péči v dětských domovech, kam jej, na rozdíl od jiných prostředí, jednoznačně můžeme zařadit. Po prezentaci systému ústavní péče a struktury výchovných zařízení je teoretická část uzavřena problematikou vstupu jedince z dětského domova do praxe. V praktické části je vyhodnoceno dotazníkové šetření o faktorech, ovlivňujících volbu povolání žáků z dětských domovů, doplněné poznatky z řízených rozhovorů s vedením vybraných dětských domovů a závěrečným shrnutím práce. cs
dc.format 92 s. cs
dc.format.extent 1639839 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Profesní orientace cs
dc.subject profesní poradenství cs
dc.subject sociální znevýhodnění cs
dc.subject volba práce cs
dc.subject rodina cs
dc.subject výchova cs
dc.subject ústavní péče cs
dc.subject dětské domovy cs
dc.subject Career orientation en
dc.subject career counseling en
dc.subject social disadvantage en
dc.subject choice of work en
dc.subject family en
dc.subject family education en
dc.subject residential care homes for children en
dc.title Profesní orientace sociálně znevýhodněných žáků cs
dc.title.alternative Profession orientation of social disadvantaged pupils en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Řehoř, Antonín
dc.date.accepted 2011-06-08
dc.description.abstract-translated The work deals with the professional orientation of socially disadvantaged pupils.In the first part are considered aspects affecting professional orientation in terms of value orientation and mental and physical development, further emphasized the importance of professional orientation and the actors involved in vocational guidance, including career guidance system and the conclusion is discussed matters of professional orientation of children from children's homes. The second part is devoted to theoretical discussion of social disadvantage of social exclusion through the various concepts of social disadvantage to their own definition of socially disadvantaged pupils and its role in institutional care in children's homes, where he was unlike other environments can be clearly classified. After the presentation, care system and the structure of educational facilities is part of the theoretical issues closed the entry of individuals from the children's home to practice. The practical part of the questionnaire evaluated the factors influencing the career choices of students from children's homes, together with findings from structured interviews with the management of selected children's homes and a final summary of the work. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 18343
dc.date.assigned 2010-04-30
utb.result.grade A
local.subject žáci cs
local.subject dětské domovy cs
local.subject sociálně znevýhodněné děti cs
local.subject volba povolání cs
local.subject learners en
local.subject children’s homes en
local.subject children with social disadvantage en
local.subject vocational guidance en


Files in this item

Files Size Format View
peřinková_2011_bp.pdf 1.563Mb PDF View/Open
peřinková_2011_vp.doc 27.5Kb Microsoft Word View/Open
peřinková_2011_op.doc 29Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account