dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Havlínová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T06:31:41Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T06:31:41Z |
|
dc.date.issued |
2010-03-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14128
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce na téma ?Kompetence učitele při prevenci sociálních deviací? se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část se zabývá teoretickou dimenzí, kde byly na základě analýzy dostupných zdrojů popsány kompetence učitele, byl vysvětlen pojem sociální deviace a dále také byly popsány role pedagogických pracovníků při prevenci sociálních deviací. Empirická část vychází z poznatků teoretické části. Na základě teoretických poznatků a rozboru získaných informací z dotazníkového šetření, byly navrženy preventivní aktivity učitele a kompetence učitele při prevenci sociálních deviací. |
cs |
dc.format |
81 s., 12 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
563865 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Kompetence učitele
|
cs |
dc.subject |
výchovné a vzdělávací strategie
|
cs |
dc.subject |
dospívání
|
cs |
dc.subject |
mládež
|
cs |
dc.subject |
střední škola
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
sociální deviace
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kouření
|
cs |
dc.subject |
minimální preventivní program
|
cs |
dc.subject |
metodik prevence
|
cs |
dc.subject |
Competence teacher
|
en |
dc.subject |
educational strategy
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
young
|
en |
dc.subject |
secondary school
|
en |
dc.subject |
educational communication
|
en |
dc.subject |
social deviation
|
en |
dc.subject |
socially-pathological phenomenons
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
smoking
|
en |
dc.subject |
minimal preventive plan
|
en |
dc.subject |
methodist prevention
|
en |
dc.title |
Kompetence učitele při prevenci sociálních deviací |
cs |
dc.title.alternative |
Competence teacher used for prevention to the social/patholigical phenomenos |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2010-05-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma work about theme ?Teacher's competence in prevention of social deviation? consits of theoretical part and empiric part. The theoretial part deals with teoretical dimension where were described competences of teachers on base analyse of available resources, was explained term of social deviation and also there were described roles of pedagogical/educational employees by precaution of social deviation. The empiric part goes from findings of theoretical part. On the base of theoretical findings and analysis obtained from questionnaire investigation were proposed preventive activities of teachers and teachers competence by prevention of social deviations. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
16634
|
|
dc.date.assigned |
2008-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|