dc.contributor.advisor |
Hozová, Leona
|
|
dc.contributor.author |
Zaharowská, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T16:46:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T16:46:03Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12897
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce na téma "Rodičovské vzdělávání formou kurzů efektivního rodičovství' je psána pohledem lektora tohoto výchovného směru. Práce se snaží popsat složitost definování rodiny, pojmů s rodinou souvisejících a jejich závislost na mnoha kontextech, individualitě každého člena rodina a tím tedy nastínit nesnadnost vytvoření univerzálních pravidel pro soužití dětí a rodičů a výchovu dětí, které by šlo zkráceně popsat a naučit se. Zároveň ale upozorňuje na důleţitost rodiny, pozitivní výchovné atmosféry a dobrých rodinných vztahů pro každého člověka a z toho vyplývající potřebu tyto vztahy aktivně dlouhodobě poznávat v kontextu s okolím a učit se na ně správně nahlížet a přispívat k vytváření jejich pozitivní povahy. Dále zde nalezneme informace o výchovném směru "Efektivní výchova dětí"/"Efektivní rodičovství" a kurzech ve kterých se vyučuje. Praktická část se sestává z diskuze nad zpětnou vazbou na existenci kurzů, která je důležitá, pokud chceme kurzy zlepšovat, dostatečně podepřít jejich užitečnost fakty a výzkumem a zapojit je do projektů podporujících rozvoj naší společnosti. Další její součástí je zrealizovaný předvýzkum, analýza elektronických zdrojů a zrealizovaný terénní výzkum formou ankety na téma "Nabídka a poptávka kurzů efektivního rodičovství v Kroměříži". |
cs |
dc.format |
79 s.+ 46 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
21026159 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
rodičovské kompetence
|
cs |
dc.subject |
rodičovské vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
efektivní rodičovství
|
cs |
dc.subject |
kurz efektivního rodičovství
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
parenting
|
en |
dc.subject |
parenting competence
|
en |
dc.subject |
parentel
|
en |
dc.title |
Rodičovské vzdělávání formou kurzů efektivního rodičovství |
cs |
dc.title.alternative |
Parenting Education by Systematic Training for Effective Parenting (STEP) Courses |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Marášková, Ivana |
|
dc.date.accepted |
2010-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis called "Parental education by the form of effective parenting courses" is written from the point of view of the lecturer of this educational movement. The thesis attempts to describe the difficulty of defining a family, notions that are related to family and their dependence on many contexts as well as individuality of every family member and thus outlining the difficulty of creating universal rules for parent and children coexistence and raising children, which could be briefly described and learned. However, this thesis also points out the importance of family, positive educational atmosphere and good family relations for every person and the need to actively recognize these relations in context with their surrounding and learn to view them correctly and contribute to creating their positive disposition. There is also information about an educational movement called "Effective child-rearing" / "Effective parenting" and courses that teach it. The practical part consists of a discussion about the feedback on their existence, which is important if we want to improve these courses and sufficiently support their usefulness with facts and research and connect them with projects that support the development of our society. Another part is the realized preresearch, analysis of electronic sources and effected territorial research in the shape of a survey called "Supply and demand of effective parenting courses in Kroměříž." |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
15202
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
D |
|