Finanční gramotnost dospívajících
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Finanční gramotnost dospívajících |
| Autor: |
Žáčková, Lenka
|
| Vedoucí: |
Marášková, Ivana
|
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce "Finanční gramotnost dospívajících" se sestává z teoretické a praktické části. Teoretická část se pokouší nalézt souvislosti mezi lidmi a penězi. Představení několika psychologických teorií podává vysvětlení možného vzniku ekonomického chování lidí. V dalším kroku jsou peníze považovány za výchovný prostředek, díky kterému lze na toto chování působit. K tomu dochází nejčastěji v rámci rodiny, kdy se děti učí hospodařit s jim svěřenými penězi. Současná doba si však žádá finančně gramotné občany, k čemuž je po-třeba systematické výuky také v oblasti školství. K definování pojmu finanční gramotnost tak spěje a v něm se završuje celá teoretická část, neboť právě z něj jsou odvozeny standardy pro vzdělávání. Cílem praktické části je za pomoci kvantitativního výzkumu zmapovat finanční a orientačně také ekonomickou gramotnost žáků 9. tříd zlínských základních škol. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/8645
|
|
Datum:
|
2009-05-15 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
|
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
|
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
11471
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet