Sociální pedagog a řešení sociálně - patologických jevů
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Sociální pedagog a řešení sociálně - patologických jevů |
Autor: |
Pastorčáková, Martina
|
Vedoucí: |
Chudý, Štefan
|
Abstrakt:
|
Pro prevenci je rozhodující výchozí poměr protektivních (láska, zájem o člověka) a riziko-vých (ohrožujících) faktorů ve výchovném procesu a v celém působení prostředí. Neexis-tují žádné zaručené metody prevence, existují však mechanismy, kterými je možné rizika alespoň zmenšovat. K tomu je třeba dodat, že podle typu sociální deviace budou některé preventivní postupy specifické. Vzhledem k tomu, že u dětí a mládeže je významným faktorem vzrůstání sociálních deviací nuda, zahálka, pak vlastně optimální prevencí je přitažlivá nabídka aktivit, kterými by hodnotně a účelně svůj volný čas naplnily. Hovoří se pak o alternativní socializaci, jejímž jádrem je preventivně zaměřená nabídka, možnost, alternativa za předpokladu vnitřní akceptace změny. Ta představuje souhrn metodických a organizačních opatření, prostředků a postupů, které mají navozovat tendenci "chtít se změnit", rozvíjet souvislosti, za nichž je možné se změnit a rozvíjet schopnosti, aby ke změně vůbec mohlo dojít . |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/820
|
Datum:
|
2006-06-09 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
4041
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet