Montessori pedagogika a její přínos pro současnou společnost
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Montessori pedagogika a její přínos pro současnou společnost |
Autor: |
Filková, Milena
|
Vedoucí: |
Mazánková, Libuše
|
Abstrakt:
|
Cílem této práce je představit pedagogický systém Marie Montessori a jeho působení na děti. V teoretické části se věnuje osobnosti Marie Montessori, která byla lékařkou, která pracovala původně s postiženými dětmi. Pro ně vytvořila první učební pomůcky. Svůj pedagogický systém rozpracovala a věnovala se pozorování a výchově dětí v chudinských čtvrtí. Tento systém výchovy akcentuje u malých dětí orientaci na praktický život a posléze rozvíjí pomocí speciálních pomůcek schopnost čtení, psaní a počítání. Důležitá je i smyslová výchova a kosmická výchova, která komplexně a provázaně zahrnuje zeměpis, dějepis, přírodopis a věnuje se výchově k míru. V praktické části uvádím přehled pomůcek do jednotlivých oblastí a práci s nimi. Přehledně uvádím jak se s Montessory metodou pracuje v Mateřském centru, mateřské škole a základní škole. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/7764
|
Datum:
|
2008-04-07 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Institut mezioborových studií |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
1009286
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet