Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Kulturní aspekty reklamy - kulturní analýza mongolských a čínských webových stránek
Autor: Sanduijav, Tuvshinzaya
URI: http://hdl.handle.net/10563/7302
Datum: 2008-10-17
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: application/pdf
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Interkulturní marketing a výzkumy reklamy, uskutečňované vědci, potvrzují důležitost vlivu kultury v oblasti spotřebního chování. Aby bylo možné zkoumat kulturní specifika Mongolska z pohledu reklamního působení klade si tato studie následující cíle: (1) Studium hodnotových dimenzí mongolské kultury; (2) Určení vlivu nomádské (kočovné) civilizace na mongolskou kulturu; (3) Určení komunikačního kontextu Mongolů; (4)Srovnání komunikačního kontextu Mongolska a Číny; (5) Analýza mongolských a čínských webových stránek z pohledu vysokého - nízkého komunikačního kontextu. Pro výzkum v prvním a druhém kroku byl použit Hofstedeho výzkum pěti kulturních dimenzí (VSM94) a Hallův (1976) dvojdimenzionální model jako výchozí rámec srovnání kultur dvou asijských zemí. Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 1608 respondentů s cíle definovat dle metodiky Hofstedeho pět kulturních dimenzí Mongolska. Výzkum potvrdil, že i když Mongolsko je zahrnováno do východní kultury, existují v ním specifické kulturní odlišnosti a myšlení. Rovněž byl uskutečněn výzkum u 164 Mongolů a 159 Číňanů za účelem srovnání výše komunikačního kontextu. Výzkum II potvrzuje, že výše komunikačního kontextu u z pohledu statistických údajů shodný u obou národů. Cílem třetího kroku je zjistit, jak se projevuje existence kulturních dimenzí na webových stránkách při použití koncepčního přístupu Singa a Matsuo (2005).Pro potřeby výzkumu bylo vybráno 25 webových stránek společností z Mongolska a 40 stránek čínských firem. Tyto webové stránky jak v případě Číny, tak i Mongolska, prokázaly vysoký komunikační kontext.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
sanduijav_2008_dp.pdf 971.1Kb PDF Zobrazit/otevřít
sanduijav_2008_vp.pdf 2.311Mb PDF Zobrazit/otevřít
sanduijav_2008_op.pdf 1.607Mb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet