Škola v prevenci a řešení výchovných problémů

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Škola v prevenci a řešení výchovných problémů

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Škola v prevenci a řešení výchovných problémů
Autor: Schneiderková, Pavlína
Vedoucí: Sýkora, František
Abstrakt: Tato práce se snaží o přispění k výzkumu učitele a k výzkumu problémového chování, který je u nás zejména z pohledu učitele poněkud zanedbáván. Byly vymezeny základních pojmy a jejich možná pojetí a také relevantní teorie a dále pojednáno o jejich možném využití v pedagogickém kontextu. V práci je uveden také přehled výzkumů a empirických zjištění, které byly v této oblasti realizovány. Cílem výzkumu pak bylo alespoň částečně objasnit učitelovo vnímání problémového chování žáka, zjistit, co učitelé základních škol považují za problémové chování, a zejména pak to, kde vidí jeho příčiny. Těchto cílů se jistým způsobem podařilo dosáhnout a tedy též zodpovědět hlavní výzkumné otázky. Dále se podařilo poodhalit i další poznatky, například týkající se usuzování učitele o problémovém chování žáka nebo utváření učitelových atribucí problémového chování žáka. Výsledky výzkumu potvrzují mnohá předešlá zjištění i teoretické poznatky. Nejpodstatnějším výsledkem výzkumu je zjištění, že učitelé za nejčastější a nejvýznamnější příčinu problémového chování žáků ve škole považují rodinu či faktory s ní spojené, čímž se shodují s výsledky většiny doposud provedených výzkumů v této oblasti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/6898
Datum: 2008-03-28
Dostupnost: Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.03.2013
Ústav: Institut mezioborových studií
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 1009199


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
schneiderková_2008_dp.pdfZablokované 957.1Kb PDF
schneiderková_2008_vp.doc 59.22Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
schneiderková_2008_op.doc 53.22Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet