Specifika využití pc ve výuce odborných předmětů
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Specifika využití pc ve výuce odborných předmětů |
Autor: |
Minichová, Monika
|
Vedoucí: |
Chudý, Štefan
|
Abstrakt:
|
V ekonomické praxi se často setkáváme s pojmy kalkulace, kalkulování, vykalkulování Používají se hlavně ve spojitosti s náklady a tvorbou cen a to nejen v podnikatelské praxi, ale dokonce i v obyčejném životě. Vytvoření prodejní ceny výrobku není jednoduchá záležitost. Musíme vzít v úvahu dva základní atributy: 1. Jaké jsou opravdové náklady, které daný obchodník nebo výrobce musí vynaložit na to, aby získal nebo vyprodukoval určitý výrobek a byl schopen jej prodat na trhu. 2. Jak bude trh na stanovenou cenu reagovat a zda ještě danému obchodníkovi nebo výrobci zbude čistý zisk, podaří-li se mu tyto výrobky prodat. Vidíme, že v ekonomice stojí proti sobě nákladový výpočet toho, kdo dodává zboží na trh a ochota spotřebitele tyto náklady přijmout a dokonce zaplatit o něco víc, tj. o zisk. Podstatou kalkulace a kalkulování je především výpočet složky, která v tomto procesu zaujímá dominantní postavení, tj. nákladů. Někdy také hovoříme o redukci kalkulace na kalkulaci nákladovou. Cílem výuky na střední škole je seznámit žáky s problematikou kalkulací. Žáci by měli pochopit podstatu kalkulace a zvládnout ji vypočítat různými metodami. Na tyto znalosti budou navazovat v dalším ročníku při sestavování podnikatelského záměru. Zvolený tematický cíl vede k jasnému členění hodiny na určité úseky s dílčími, jasně formulovanými problémy. Na počátku hodiny je jasně formulován cíl hodiny a na konci vyučovací hodiny by měl učitel zdůraznit splnění cíle. Na sekvenční strukturu výuky působí různé podmínky jako jsou dosavadní znalosti žáků , množství a charakter látky, čas, který lze učivu věnovat Formulace konkrétních otázek vede žáky k poznávání vztahů, vlastností a závěrů, významných z hlediska cíle. Žáci jsou vedeni k aktivní myšlenkové činnosti, k řešení problémů a k formulaci správných závěrů. Po zvládnutí problematiky výpočtu jednotlivých metod systému kalkulací naváží žáci na znalosti získané v předmětu výpočet |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/595
|
Datum:
|
2006-06-09 |
Dostupnost:
|
Pouze v rámci univerzity |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Učitelství odborných předmětů pro střední školy |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
D
4219
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet