Lesní pedagogika jako inovativní prvek ve vzdělávání žáků druhého stupně základních škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Lesní pedagogika jako inovativní prvek ve vzdělávání žáků druhého stupně základních škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Lesní pedagogika jako inovativní prvek ve vzdělávání žáků druhého stupně základních škol
Autor: Horák, Kamil
Vedoucí: Hrnčiříková, Zuzana
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá vlivem lesní pedagogiky na environmentální povědomí, motivaci a vzdělávání žáků druhého stupně základních škol. Lesní pedagogika je specifická forma výuky v přírodním prostředí, která využívá prvky zážitkového a prožitkového učení k posílení vztahu dětí k přírodě, rozvoji klíčových kompetencí a aktivnímu zapojení do ochrany životního prostředí. Cílem práce bylo analyzovat, zda a jak výuka v přírodě ovlivňuje postoje žáků k ekologickým tématům, jejich vnímání přírodovědného učiva a schopnost spolupráce. Výzkum byl realizován kvantitativní metodou formou dotazníkového šetření mezi žáky ve věku 11 až 15 let. Celkem bylo získáno 136 validních odpovědí. Výsledky ukazují, že lesní pedagogika má pozitivní vliv na vnitřní motivaci žáků, podporuje lepší porozumění učivu, posiluje týmovou spolupráci a přispívá k rozvoji environmentálně odpovědného chování. Žáci hodnotili výuku v přírodě jako atraktivní, smysluplnou a přínosnou. Většina z nich zároveň vyjádřila přání, aby byla lesní pedagogika pravidelnou součástí školní výuky. Práce potvrzuje, že lesní pedagogika může být efektivním nástrojem environmentální výchovy a má potenciál obohatit školní kurikulum o formu výuky, která je propojena s přírodním prostředím a podporuje celoživotní vztah k ochraně přírody.
URI: http://hdl.handle.net/10563/59054
Datum: 2025-01-23
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet