Vliv nepříznivého rodinného prostředí na vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vliv nepříznivého rodinného prostředí na vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vliv nepříznivého rodinného prostředí na vzdělávání žáků na 1. stupni ZŠ z pohledu učitelů
Autor: Šebestů, Viktorie
Vedoucí: Božik, Roman
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá vlivem nepříznivého rodinného prostředí na vzdělávání žáků 1. stupně základní školy z pohledu učitelů. Hlavním cílem práce je zjistit, jak učitelé 1. stupně ZŠ přistupují k problematice rodinného prostředí ve vztahu ke vzdělávání žáků. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku rodiny, rozdělení rodin podle funkčnosti a nefunkčnosti, různé typy a formy dysfunkčního rodinného prostředí a konkrétní vlivy rodiny na vzdělávání dětí, včetně významu spolupráce mezi školou a rodinou. Praktická část vychází z kvantitativního výzkumu realizovaného formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 150 učitelů a učitelek z celé České republiky. Výsledky ukazují, že učitelé se o rodinné prostředí žáků aktivně zajímají, vnímají jeho vliv a o rodinném zázemí komunikují jak s rodiči, tak s dětmi. Ne všichni se však cítí dostatečně připraveni na práci s těmito žáky. Nejčastěji se setkávají s dětmi z rodin s nízkým socioekonomickým statusem, z rodin v rozvodu nebo s rodiči, kteří neprojevují zájem o školní práci dítěte. Tyto podmínky se často promítají do projevů, jako je nízká motivace k učení, slabý zájem o školní práci nebo problémy s plněním úkolů.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57504
Datum: 2025-01-08
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet