Filozofický přesah ve filmech Ex Machina a Anihilace

DSpace Repository

Language: English čeština 

Filozofický přesah ve filmech Ex Machina a Anihilace

Show full item record

No preview available
Title: Filozofický přesah ve filmech Ex Machina a Anihilace
Author: Semerád, Michael
Advisor: Gogola, Jan
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá filozofickým a žánrovým přesahem dvou klíčových filmů režiséra Alexe Garlanda - Ex Machina (2014) a Anihilace (2018). Cílem je analyzovat, jak prostřednictvím žánrové hybridizace sci-fi a hororu Garland otevírá zásadní existenciální a etické otázky současnosti. Práce ukazuje, že formální preciznost, stylistická inovace a narativní struktury těchto filmů nejsou jen prostředkem k vytvoření napětí, ale i nástrojem filozofické reflexe témat, jako jsou posthumanismus, ekologická transformace a proměna lidské identity. V teoretickém rámci jsou využity přístupy Johna Trubyho (žánrová hybridizace), Stefana Herbrechtera (posthumanismus) a Timothyho Mortona (temná ekologie). Metodologicky se práce opírá o stylistickou analýzu, přičemž zvláštní důraz je kladen na vizuální a zvukovou estetiku, prostorové uspořádání, charakterizaci postav a žánrový kontext. Závěry práce ukazují, že Garlandovy filmy lze chápat jako moderní filozofická podobenství, která reflektují nejistotu současného světa.
URI: http://hdl.handle.net/10563/57068
Date: 2024-12-02
Availability: Bez omezení
Department: Ateliér Audiovize
Discipline: Režie a scenáristika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account