Filozofický přesah ve filmech Ex Machina a Anihilace
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Filozofický přesah ve filmech Ex Machina a Anihilace |
| Autor: |
Semerád, Michael
|
| Vedoucí: |
Gogola, Jan
|
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se zabývá filozofickým a žánrovým přesahem dvou klíčových filmů režiséra Alexe Garlanda - Ex Machina (2014) a Anihilace (2018). Cílem je analyzovat, jak prostřednictvím žánrové hybridizace sci-fi a hororu Garland otevírá zásadní existenciální a etické otázky současnosti. Práce ukazuje, že formální preciznost, stylistická inovace a narativní struktury těchto filmů nejsou jen prostředkem k vytvoření napětí, ale i nástrojem filozofické reflexe témat, jako jsou posthumanismus, ekologická transformace a proměna lidské identity. V teoretickém rámci jsou využity přístupy Johna Trubyho (žánrová hybridizace), Stefana Herbrechtera (posthumanismus) a Timothyho Mortona (temná ekologie). Metodologicky se práce opírá o stylistickou analýzu, přičemž zvláštní důraz je kladen na vizuální a zvukovou estetiku, prostorové uspořádání, charakterizaci postav a žánrový kontext. Závěry práce ukazují, že Garlandovy filmy lze chápat jako moderní filozofická podobenství, která reflektují nejistotu současného světa. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/57068
|
|
Datum:
|
2024-12-02 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ateliér Audiovize |
|
Studijní obor:
|
Režie a scenáristika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
|
K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet