Využití generativní umělé inteligence při vývoji her

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Využití generativní umělé inteligence při vývoji her

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Využití generativní umělé inteligence při vývoji her
Autor: Gazdík, Lukáš
Vedoucí: Vařacha, Pavel
Abstrakt: Cieľom tejto práce je otestovať integráciu, použiteľnosť a efektivitu generatívnej umelej inteligencie v oblasti vývoja hier. Tento typ AI je všeobecne známy svojou kreativitou a využiteľnosťou v najrôznejších oblastiach. Projekt predstavujúci prototyp hry, implementuje lokálne spustiteľné AI modely vo forme veľkých jazykových modelov na generovanie textu a text to image generátor na tvorbu obrázkov. V závislosti od potrieb hry je možné napríklad dynamicky vytvárať nové textúry pre herné postavy alebo zadávať im príkazy generované chatbotom. Takýto prístup ku vývoju však nie je priamočiary a integrácia takýchto programov má rôzne limitácie. Práca preto tiež rozoberá rôzne výzvy, ktoré z použitia AI plynú, ako napríklad vysoké nároky na výkon, nepredvídateľný povaha generovaného obsahu, tvorba v rámci kapacít daného AI modelu, alebo komunikácia medzi viacerými AI modelmi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56146
Datum: 2023-11-05
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav informatiky a umělé inteligence
Studijní obor: Softwarové inženýrství


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
gazdík_2024_dp.pdf 8.341Mb PDF Zobrazit/otevřít None
gazdík_2024_op.pdf 143.9Kb PDF Zobrazit/otevřít None
gazdík_2024_vp.pdf 384.0Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet