Název: | Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století |
Autor: | Bučková, Kateřina |
ISBN: | 978-80-7678-266-2 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/55855 |
Datum: | 2018-07-16 |
Vydavatel: |
|
Počet stran: |
|
Dostupnost: | Bez omezení |
Abstrakt:
Kresba je prvotním jazykem každého umělce a základem každého uměleckého oboru. Stala se ideovým svorníkem všech výtvarných prací, jejich pověstnou alfou i omegou. Pokud umělec dostane nápad, v prvotní fázi jej přetaví do kresby. Na většině uměleckých škol stále probíhají hodiny tradiční figurální kresby, na kterých studenti kreslí klasickými kresebnými technikami. Kresba je rovněž součástí přijímacích zkoušek na střední i vysoké umělecké školy. Zároveň tvoří i velkou část předkládaných portfolií do vybraných ateliérů. Výuka figurální kresby byla vždy chápána jako jeden ze zásadních nástrojů rozvoje tvůrčích schopností studentů. V současnosti je však patrný určitý posun ve vnímání a praktikování kresby. Tato disertační práce si klade za cíl zjistit, jaká je role (význam, postavení, důležitost) figurální kresby a její výuky na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století.
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit | Popis |
---|---|---|---|---|
buckova_2024_teze.pdf | 3.305Mb |
Zobrazit/ |
||
bučková_2024_dp.pdf | 26.62Mb |
Zobrazit/ |
None | |
bučková_2024_op.pdf | 150.5Kb |
Zobrazit/ |
None | |
bučková_2024_vp.pdf | 948.7Kb |
Zobrazit/ |
None |