Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení
Autor: Doleželová, Petra
Vedoucí: Janíková, Marcela
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřená na pojetí diferenciace a individualizace v práci učitele s žáky se specifickými poruchami učení. V teoretické části vymezujeme problematiku týkající se výchovy a vzdělávání těchto žáků v běžných heterogenních třídách. Následně je v praktické části představena metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu. Výzkum je zaměřený na přístup pěti učitelek základních škol, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor. Následně byly také použity metody pozorování a analýza podpůrných opatření žáků. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem učitelé přistupují k diferenciaci a individualizaci ve výuce žáků se specifickými poruchami učení. Ze získaných dat vyplynulo, že učitelé v rámci individuálního přístupu k žákům nejčastěji vycházejí z podpůrných opatření a při výuce zohledňují hlavně obsahové a časové hledisko. V závěru práce je uvedená diskuse a doporučení do praxe, které vyplývá ze zjištěných dat.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54912
Datum: 2024-01-15
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
doleželová_2024_dp.pdf 1.329Mb PDF Zobrazit/otevřít None
doleželová_2024_op.docx 26.52Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
doleželová_2024_vp.docx 28.60Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet