Pozitivní klima ve třídě mateřské školy z pohledu rodičů dětí
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Pozitivní klima ve třídě mateřské školy z pohledu rodičů dětí |
Autor: |
Košková, Julie
|
Vedoucí: |
Božik, Roman
|
Abstrakt:
|
Ústředním tématem diplomové práce je problematika klimatu školy. Text je veden snahou vystihnout důležité rysy tohoto fenoménu a ukotvit jeho teoretický rámec. Východiskem k pochopení klimatu je osvětlení základní terminologie. Práce je členěna do dvou částí: části teoretické a části praktické. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, jak kulturní rozdíly ovlivňují pozitivní klima ve třídě mateřské školy z pohledu rodičů. V teoretické části se zaměřuji na klíčové oblasti, které přímo souvisejí s možným ovlivněním vzdělávání dítěte v předškolním věku. Je rozčleněna na pět kapitol. Pokusila jsem se o vymezení základních pojmů vztahujících se k této problematice a stručně pojednat o faktorech, které udržují a utvářejí klima ve školní třídě, působí na něj a ovlivňují je. Od rodinného zázemí, kulturní odlišnosti a odlišný mateřský jazyk. Na teoretickou část práce navazuje praktická část, která je zaměřena na zjišťování klimatu v dané třídě. Praktická část popisuje akční výzkum vybrané třídy. V praktické části je provedeno výzkumné šetření v konkrétní třídě mateřské školy. Toto šetření je za pomoci akčního výzkumu formou dotazníkového šetření, věnuje se výzkumnému šetření zaměřenému na vnímání školního klimatu z pohledu rodičů dětí vybrané třídy mateřské školy. Po vyhodnocení dotazníku je vytvořen návrh možných řešení k vyskytujícímu se problému v konkrétní třídě. Nastínění možných řečení a aplikace v praxi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/54838
|
Datum:
|
2024-01-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet