Reflexe učitelů o tématu smrti a umírání v mateřské škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Reflexe učitelů o tématu smrti a umírání v mateřské škole |
Autor: |
Vavrušová, Martina
|
Vedoucí: |
Plisková, Barbora
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá reflexí učitelů mateřské školy na téma smrti a umírání v kontextu jejich pedagogické praxe. Cílem práce je porozumět postojům, zkušenostem a praktikám učitelů v této oblasti a identifikovat největší výzvy, kterým čelí při práci s tímto těžkým tématem. Práce je strukturována na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vymezení terminologie a teoretických východisek týkajících se smrti a umírání jako tématu v mateřské škole. Zahrnuje náhled na fenomén smrti, historické perspektivy vnímání smrti a umírání a také pohledy na jejich interpretaci v současné postmoderní společnosti. Dále se věnuje dětskému konceptu smrti, roli školy v podpoře truchlících dětí, strategiím pro otevírání tématu v prostředí mateřské školy a pozici učitele v tomto procesu. Praktická část je realizována formou kvalitativního výzkumu prostřednictvím rozhovorů s učiteli mateřských škol. Získaná data jsou analyzována a interpretována, aby bylo možné porozumět postojům učitelů k tématu smrti a umírání a způsobům, jak toto téma implementují do své pedagogické praxe. Na základě výsledků výzkumu jsou vyvozena doporučení pro praxi, která mohou pomoci lépe zvládat a integrovat toto citlivé téma do výuky a prostředí mateřské školy. Tato práce přispívá k lepšímu porozumění problematice smrti a umírání v kontextu mateřské školy, a může tak poskytnout základ pro další výzkum v této oblasti. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/54742
|
Datum:
|
2024-01-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Předškolní pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet