The Language of Beverage and Drink Advertisements

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Language of Beverage and Drink Advertisements

Show full item record

No preview available
Title: The Language of Beverage and Drink Advertisements
Author: Motýlová, Kateřina
Advisor: Drábková, Lenka
Abstract: Tato bakalářská práce zkoumá využití jazyka v psaných reklamách propagujících nápoje, které cílí na anglicky mluvící publikum. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována reklama, přesvědčování a lingvistické jevy, které se v reklamních kampaních často objevují. Pro účely praktické části byl vytvořen korpus 90 reklam, přičemž 45 kampaní zobrazuje nealkoholické nápoje a zbývajících 45 vzorků propaguje alkoholické nápoje. Hlavním cílem práce je identifikovat a analyzovat lingvistické prvky, které se nacházejí v korpusu reklam. Lingvistické aspekty jsou zkoumány na pěti úrovních jazyka, a to na úrovni fonologické, lexikální, morfologické, syntaktické a diskurzivní. Analýza se převážně zabývá jazykovou stránkou reklam, avšak pozornost je také věnována třem technikám přesvědčování. Výsledky analýzy jsou zhodnoceny v závěru práce.
URI: http://hdl.handle.net/10563/54305
Date: 2022-11-07
Availability: Bez omezení
Department: Ústav moderních jazyků a literatur
Discipline: Anglický jazyk pro manažerskou praxi


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
motýlová_2023_dp.pdf 1.609Mb PDF View/Open None
motýlová_2023_op.doc 50Kb Unknown View/Open None
motýlová_2023_vp.doc 49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account