Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole |
Autor: |
Mačková, Michaela
|
Vedoucí: |
Petrů Puhrová, Barbora
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se věnuje způsobům hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Teoretická část vymezuje význam, cíle a obsah předškolního vzdělávání, oblasti rozvoje dětí v předškolním věku a následně druhy, formy a způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Práce je empirického charakteru a byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Výzkumným nástrojem byl dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jak přistupují učitelé k hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Pozornost je věnována tomu, jak s jednotlivými formami hodnocení učitelé pracují a jaké způsoby realizace těchto forem hodnocení uplatňují, která forma je nejčastěji využívána a jak jsou dále využívány informace o vzdělávacích výsledcích dítěte. Výsledkem práce bylo zjištění, že učitelé používají nejčastěji slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. Slabým místem učitelů mateřských škol je méně časté využívání vrstevnického hodnocení a převaha pouze sběrných portfolií. V závěru práce je obsaženo i doporučení do praxe pro učitele směřované k této problematice. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52889
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet