Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole
Autor: Mačková, Michaela
Vedoucí: Petrů Puhrová, Barbora
Abstrakt: Bakalářská práce se věnuje způsobům hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Teoretická část vymezuje význam, cíle a obsah předškolního vzdělávání, oblasti rozvoje dětí v předškolním věku a následně druhy, formy a způsoby hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Práce je empirického charakteru a byl zvolen kvantitativní design výzkumu. Výzkumným nástrojem byl dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem práce je zjistit, jak přistupují učitelé k hodnocení vzdělávacích pokroků dětí v mateřské škole. Pozornost je věnována tomu, jak s jednotlivými formami hodnocení učitelé pracují a jaké způsoby realizace těchto forem hodnocení uplatňují, která forma je nejčastěji využívána a jak jsou dále využívány informace o vzdělávacích výsledcích dítěte. Výsledkem práce bylo zjištění, že učitelé používají nejčastěji slovní hodnocení a sebehodnocení dětí. Slabým místem učitelů mateřských škol je méně časté využívání vrstevnického hodnocení a převaha pouze sběrných portfolií. V závěru práce je obsaženo i doporučení do praxe pro učitele směřované k této problematice.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52889
Datum: 2022-11-18
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
mačková_2023_dp.pdf 2.930Mb PDF Zobrazit/otevřít None
mačková_2023_op.docx 26.12Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
mačková_2023_vp.docx 17.15Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet