Role rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Role rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy |
Autor: |
Martinátová, Terezie
|
Vedoucí: |
Pacholík, Viktor
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce má výzkumný charakter. Teoretická část pojednává o podobě rodiny předškolního dítěte, jejích funkcích a rolích, které směrem k dítěti zastává. Dále se zaobírá možnostmi přípravy dítěte na prostředí mateřské školy a usnadněním procesu adaptace dítěti. Praktická část popisuje kvalitativní výzkum, prováděný s rodiči a učiteli mateřských škol formou polostrukturovaného interview. Hlavním výzkumným cílem práce je analyzovat a popsat roli rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy. Úkolem rodičů je připravit dítě na vstup do mateřské školy a předejít nebo zmírnit adaptační projevy u dítěte. Výsledky naznačují, že názory rodičů a učitelů se rozcházejí - zatímco učitelky se spíše setkávají s rodiči, kteří si svou roli neuvědomují a přivádí dítě do mateřské školy s tím, že jej vychovají učitelky. Oproti tomu rodiče účastnící se výzkumu si svou roli uvědomují a své dítě připravují k zvládnutí adaptace. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52882
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet