Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol |
Autor: |
Štefaníková, Dominika
|
Vedoucí: |
Matušů, Renáta
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se zabývá percipovanou neboli vnímanou blízkostí mezi učitelem a žáky na prvním stupni základních škol. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v hodnocení učitele žáky a učitele sebe samého. S vnímanou blízkostí souvisí vztah učitele a žáků, který je popsán v teoretické části. Aby byly vztahy ve školní třídě kladné, záleží na prostředí a třídním klimatu, které je také objasněno. Posledním bodem teoretické části je role komunikace v utváření vztahu a blízkosti mezi učitelem a žáky. Pro zjištění a porovnání vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky byla zvolena výzkumná metoda dotazníkového šetření, doplněná o Mann-Whitneyův U-Test. Díky těmto metodám bylo zjištěno, že se učitelé, oproti hodnocení žáků, nadhodnocují. Pomocí Mann-Whitneyova Testu bylo zjištěno, že se z hlediska pohlaví neobjevují značné rozdíly ve vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52686
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet