Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Percipovaná blízkost ve vztahu učitel-žák na 1. stupni základních škol
Autor: Štefaníková, Dominika
Vedoucí: Matušů, Renáta
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá percipovanou neboli vnímanou blízkostí mezi učitelem a žáky na prvním stupni základních škol. Cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl v hodnocení učitele žáky a učitele sebe samého. S vnímanou blízkostí souvisí vztah učitele a žáků, který je popsán v teoretické části. Aby byly vztahy ve školní třídě kladné, záleží na prostředí a třídním klimatu, které je také objasněno. Posledním bodem teoretické části je role komunikace v utváření vztahu a blízkosti mezi učitelem a žáky. Pro zjištění a porovnání vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky byla zvolena výzkumná metoda dotazníkového šetření, doplněná o Mann-Whitneyův U-Test. Díky těmto metodám bylo zjištěno, že se učitelé, oproti hodnocení žáků, nadhodnocují. Pomocí Mann-Whitneyova Testu bylo zjištěno, že se z hlediska pohlaví neobjevují značné rozdíly ve vnímané blízkosti mezi učitelem a žáky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52686
Datum: 2022-11-18
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
štefaníková_2023_dp.pdf 1.440Mb PDF Zobrazit/otevřít None
štefaníková_2023_op.docx 24.59Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
štefaníková_2023_vp.docx 29.15Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet