Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování |
Autor: |
Černocká, Jana
|
Vedoucí: |
Petrů Puhrová, Barbora
|
Abstrakt:
|
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou rodičovského zapojení do domácí přípravy žáka na vyučování. Cílem diplomové práce je vymezit podstatu domácí přípravy a odhalit rodičovské strategie v domácí přípravě dítěte na 1. stupni základní školy. Kvalitativní design výzkumu byl realizován pomocí polostrukturovaných interview s rodiči a pozorování, která probíhala v pěti rodinách žáků prvního stupně ZŠ. Výsledky poukazují na to, že do průběhu domácí přípravy vstupuje několik aspektů, jako stanovená pravidla, přístupy rodičů, role rodičů, roli učitele, pravidelný režim a v neposlední řadě motivace a přisuzovanou důležitost domácí přípravě ze strany rodičů. Průběh domácí přípravy ovlivňují o podmínky a pomůcky, které mají žáci k dispozici. V práci jsou uvedeny ukázky z odpovědí a chování rodičů v jednotlivých situacích, které byly vypozorovány v průběhu spolupráce rodičů s dětmi na domácí přípravě. Z provedených pozorování vyplývají zjištěné strategie. V závěrečné části práce jsou uvedeny limity a diskuse. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52659
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet