Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy |
Autor: |
Šopíková, Tereza
|
Vedoucí: |
Petrová, Zuzana
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá tématem Podpora čtení v situaci společného čtení žáků prvního stupně základní školy. Společné čtení považujeme za interaktivní čtenářský zážitek, kdy dochází k využívání a rozvíjení čtenářských strategií. Důraz je kladen především na aktivnost a spolupráci ve dvojici žáků. Kvalitativně orientovaný výzkum si kladl za cíl identifikovat průběh společného čtení ve dvojici žáků v pátém ročníku. Dílčím cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak si žáci při společném čtení ve dvojici pomáhají. Pro dosažení cílů byla zvolena metoda zúčastněného pozorování vyučovacích hodin a zároveň metoda hloubkového polostrukturovaného rozhovoru se žáky. Pro zpracování dat byla zvolena metoda otevřeného kódování. Výsledky šetření poukázaly na to, že společné čtení přináší žákům mnoho pozitiv. Dochází k posílení nejen dovedností, vzájemné komunikace a spolupráce, ale také k posílení vztahů mezi žáky. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52655
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet