Podpora poznávání českého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Podpora poznávání českého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem na 1. stupni základní školy |
Autor: |
Kozlová, Michaela
|
Vedoucí: |
Navrátilová, Hana
|
Abstrakt:
|
Předkládaná diplomová práce se zabývá podporou poznávání českého jazyka u žáků s odlišným mateřským jazykem. Teoretická část sumarizuje poznatky o tématu žák s odlišným mateřským jazykem, jeho adaptaci na český jazyk a začleňování do nového školního prostředí. Cílem empirické části bylo zjistit, jak učitelé pracují v hodinách českého jazyka s žáky s odlišným mateřským jazykem. Tato zjištění se opírají o kvalitativní analýzu datového materiálu na základě pozorování žáka 1. stupně ve školní třídě. Zjištění byla doplněna o interview s učitelkami 1. stupně základní školy, které se v průběhu své kariéry setkaly s žáky s odlišným mateřským jazykem. Výsledkem je pohled na práci učitele a žáků s odlišným mateřským jazykem při cestě poznání českého jazyka. Mezi základní zjištění patří, že učitelé postupují s žáky s odlišným mateřským jazykem od základní slovní zásoby po osvojení gramatických jevů a učiva jednotlivých rovin českého jazyka. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/52653
|
Datum:
|
2022-11-18 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet