Sociální blízkost dětí před a po nástupu do mateřské školy
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Sociální blízkost dětí před a po nástupu do mateřské školy |
Autor: |
Bártková, Gabriela
|
Vedoucí: |
Lukšík, Ivan
|
Abstrakt:
|
Bakalářské práce s názvem Sociální blízkost dětí před a po nástupu do mateřské školy se zabývá problematikou vnímání sociální blízkosti ve vztahu předškolních dětí a osob, které je obklopují. Cílem bakalářské práce je prostřednictvím empirického výzkumu zjistit, "Zda se mění sociálně blízké osoby dětí před a po nástupu do mateřské školy, případně jakým způsobem". Které osoby v sociálním světě dítěte zaujímají subjektivně významné postavení, to znamená, že je považuje za sociálně blízké, bylo zkoumáno v konkrétních sociálních situacích v návaznosti na dvě sociální prostředí typické pro předškolní dítě, v rodině a mateřské škole. Teoretická část práce charakterizuje pojmy vztahující se k tématu sociální blízkosti a zasazuje zkoumanou problematiku do širších souvislostí. Data pro výzkum byla zjišťována prostřednictvím interview s rodiči dětí předškolního věku a učiteli mateřských škol, do kterých děti docházejí. Analýzou provedeného výzkumu bylo zjištěno, že děti se nejvíce vztahují a vyhledávají opakovanou interakci s osobami z rodiny, zejména s matkou, otcem, prarodiči a sourozenci, k těmto osobám vnímaným jako sociálně blízké přibývají v prostředí mateřské školy další, a to vrstevníci, paní učitelka, asistentka či kuchařka. Učitelka je tedy také osobou, se kterou si dítě předškolního věku tvoří osobní vztah a zahrnuje ji do svého sociálního světa. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/51979
|
Datum:
|
2021-10-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet