Názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí |
Autor: |
Fuksová, Magdaléna
|
Vedoucí: |
Vykoukalová, Jana
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá problematikou individuálního vzdělávání v rodinném prostředí. Jejím cílem je analyzovat problematiku individuálního vzdělávání a zjistit názory učitelů mateřských škol na individuální vzdělávání v rodinném prostředí. Teoretická část se věnuje terminologickým objasněním pojmu individuální vzdělávání a jeho současným stavem, vnějším a vnitřním pohledem rodičů a společnosti na individuální vzdělávání a v závěru popisuje vzájemnou spolupráci školy a rodiny. Výzkumná část je zaměřena na představení výsledků kvalitativně orientovaného výzkumu realizovaného prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli mateřských škol. Tato část zahrnuje výzkumnou strategii a techniku sběru dat, popis výzkumného souboru, průběh výzkumného šetření, následně zpracování dat a interpretaci získaných výsledků. Výsledky výzkumu poukazují na to, že se učitelé k individuálnímu vzdělávání staví převážně pozitivně. Podle učitelů má tento způsob vzdělávání řadu výhod i nevýhod. Učitelé považují jako největší výhodu individuální přístup rodičů k dítěti a velkou nevýhodu vidí v nedostatku sociálního kontaktu s ostatními dětmi. Podle učitelů je důležité, aby rodiče kvalitně a zodpovědně vzdělávali své dítě, udržovali kontakt s ostatními dětmi a spolupracovali s učiteli mateřských škol. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/51455
|
Datum:
|
2021-10-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet