Kázeň ve školní družině
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Kázeň ve školní družině |
Autor: |
Drgová, Nikola
|
Vedoucí: |
Blaštíková, Lucie
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá problematikou udržení kázně ve školní družině. Cílem této práce je zjistit způsob udržování kázně vychovatelem ve školní družině. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. V první kapitole je popsána profese vychovatele, jeho kompetence, požadavky na kvalifikaci a možnosti studia. Dále je v této kapitole uvedeno uplatnění sociálního pedagoga jako vychovatele, zaměřuje se i na sociální pedagogiku, profesi sociálního pedagoga, legislativu a jeho kompetence. Obsahem druhé teoretické kapitoly je charakteristika školní družiny. V této kapitole je popsáno prostředí školy a školní družiny, její funkce a cíle, režim dne ve školní družině. Dále je zde kladen důraz na popis požadavků pedagogiky volného času na vzdělávání ve školní družině, výchovu v rámci školní družiny a různé druhy výchovy a závěr je věnován rozboru vývojové psychologie období mladšího školního věku. Třetí teoretická kapitola je zaměřena na charakteristiku kázně a nekázně, zjištění hlavních funkcí kázně, příčiny nekázně a možnosti využití různých technik diagnostiky nekázně. V této kapitole je uvedena rovněž prevence a prostředky na podporu kázně a také kázeňské prostředky, které mohou vychovatelé využívat. V praktické výzkumné části je realizované šetření ve vybraných školních družinách základních škol Zlínského kraje, jehož cílem bylo zjistit způsoby udržení kázně ve družině. Dílčími cíli bylo charakterizovat potřebné kompetence vychovatele, definovat představy vychovatele o kázni, prozkoumat kázeňské prostředky využívané vychovatelem a zjistit přístupy vychovatele k opakované nekázni. K dosažení stanovených cílů bylo využito hloubkových rozhovorů, které byly následně analyzované pomocí kódování zakotvené teorie. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50909
|
Datum:
|
2022-01-26 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
C
61413
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet