Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vnímání stresu u žáků v kontextu sociálního začlenění
Autor: Tomšejová, Kateřina
Vedoucí: Hrbáčková, Karla
Abstrakt: Diplomová práce se zaobírá vnímáním stresu u žáků základních škol v kontextu sociálního začlenění. V teoretické části práce je vymezena problematika stresu, sociálních vztahů žáků, začlenění v třídním kolektivu a sebehodnocení. Empirická část práce se zaměřila na verifikaci souvislostí mezi přijetím žáků v kolektivu, vnímaným stresem a sebehodnocením. Zkoumali jsme genderové rozdíly ve vnímání stresu žáků a též v sebehodnocení. Kvantitativní výzkum byl realizován na pěti základních školách v Jihomoravském kraji prostřednictvím dotazníkového šetření. Do výzkumného šetření se souhrnně zapojilo 473 žáků ve věku 11 až 16 let. Analýza prokázala souvislost mezi faktory vnímaného stresu a přijetím v třídním kolektivu. Souvislost byla shledána rovněž mezi přijetím v kolektivu třídy a sebehodnocením žáků ve všech dimenzích.
URI: http://hdl.handle.net/10563/50639
Datum: 2022-01-12
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 60744


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
tomšejová_2022_dp.pdf 2.504Mb PDF Zobrazit/otevřít None
tomšejová_2022_op.docx 16.40Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
tomšejová_2022_vp.docx 17.62Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet