[NEOBHÁJENO] Impact of Smart Tourism Technologies on Tourist Experience Satisfaction and Sustainable Destination Image: Evidence from Istanbul
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
[NEOBHÁJENO] Impact of Smart Tourism Technologies on Tourist Experience Satisfaction and Sustainable Destination Image: Evidence from Istanbul |
Autor: |
Ari, Meryem
|
Vedoucí: |
Javed, Mohsin
|
Abstrakt:
|
V dnešní době patří digitalizace k nejdůležitějším změnám v našem uspěchaném světě. Rozšířené používání technologií chytrého cestovního ruchu je trvalým zvykem moderních technicky zdatných turistů. Neustálé přizpůsobování a zdokonalování chytrých technologií v odvětví cestovního ruchu, které je založeno na interakci široké škály produktů a služeb, je proto předpokladem produktivity a konkurenceschopnosti a rovněž důležitým krokem ke zlepšení image udržitelné destinace. Stále více turistických destinací se spoléhá na chytré technologie, aby přilákalo více turistů, obohatilo kulturní zážitek z cestování a spokojenost s cestováním. Fenomén technologií chytrého cestovního ruchu spolu s jejich dopadem na spokojenost turistů a image udržitelné destinace však není dostatečně prozkoumán. Na případu tureckého Istanbulu se proto tato práce pokouší prozkoumat fenomén technologií chytrého cestovního ruchu spolu s jeho souvisejícími asociacemi identifikovanými v přehledu literatury. Tato studie využívá metodologii založenou na průzkumu, která zkoumá, zda jsou turisté spokojeni se svými technologiemi chytrého cestovního ruchu (tj. informace, dostupnost, interaktivita, personalizace a bezpečnost), a také dopad vnímaných zkušeností s technologiemi chytrého cestovního ruchu na spokojenost turistů a image udržitelné destinace v Istanbulu. Odpovědi byly kvantifikovány pomocí statistického softwaru Smart PLS 3.3.9 pro modelování strukturálních rovnic metodou nejmenších čtverců (PLS-SEM). Výsledky této studie založené na průzkumu mezi 142 turisty, kteří navštívili Istanbul v Turecku, naznačují, že turisté pravděpodobně přikládají větší hodnotu tomu, co vnímají z technologií chytrého cestovního ruchu. Výsledky analýzy cest ukázaly, že vnímaná zkušenost s technologiemi chytrého cestovního ruchu měla významný vliv na spokojenost s cestováním a spokojenost s turistickými zkušenostmi měla významný vliv na image udržitelné destinace. Důsledky a omezení studie budou diskutovány a uvedeny v závěru. Výsledky studie mají významný dopad na destinační manažery. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/50519
|
Datum:
|
2022-02-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav podnikové ekonomiky |
Studijní obor:
|
Business Administration and Entrepreneurship |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet