Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Diagnostikování hudebnosti podporující jazykovou gramotnost žáků 5. ročníků základní školy
Autor: Kaláčová, Veronika
Vedoucí: Jelénková, Libuše
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi hudebností a jazykovou gramotností v cizím jazyce. Práce má teoreticko-empirický charakter, její první část se věnuje teoretickým východiskům hudebnosti a jazykové gramotnosti, též jsou představeny jejich styčné body. Empirická část představuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaké souvislosti lze nacházet mezi úrovní hudebnosti a jazykové gramotnosti žáků 5. ročníků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 54 žáků 5. ročníků a výzkumným nástrojem byla kolektivní prověrka hudebnosti a test z anglického jazyka. Data byla zpracována prostřednictvím korelační analýzy. Výsledná zjištění prokazují středně silnou souvislost jak mezi celkovou úrovní hudebnosti a poslechovými schopnostmi v cizím jazyce, tak i některými dílčími hudebními schopnostmi a poslechovými schopnostmi v cizím jazyce. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro praxi, včetně možnosti využití naší autorské prověrky hudebnosti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/49453
Datum: 2020-10-07
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 56779


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
kaláčová_2021_dp.pdf 19.88Mb PDF Zobrazit/otevřít None
kaláčová_2021_op.docx 19.51Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
kaláčová_2021_vp.pdf 320.3Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet